Amway και Network 21

Πείτε ότι θέλετε για την Amway και τη Network twentyone αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο.

Έχουν σφραγίσει ανεξίτηλα την ελληνική αγορά.

Η Amway και η Network 21 έκανε ευρέως γνωστό το Δικτυακό Μάρκετινγκ στην Ελλάδα.

Εξαιτίας τους οι περισσότεροι άνθρωποι ήρθαν σε επαφή με το χώρο και μάλλον εξαιτίας τους το Network Marketing έχει το κακό όνομα που έχει.

(αυτό πρέπει να το παραδεχθούμε αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί)

Όμως, για ποιο λόγο αυτές οι δύο εταιρείες έχουν τόσο κακή φήμη στο ευρύ κοινό?

Μήπως φταίει το μοντέλο του Network Marketing?

Μπορεί κάποιος να θεωρήσει, πως σε κάποιο βαθμό το δικτυακό μάρκετινγκ ( MLM ), εμπεριέχει δομικά μια τάση για παρεξήγηση και παραπληροφόρηση, επειδή είναι διαθέσιμο σε εξαιρετικά ευρύ κοινό, (σχεδόν στον οποιοδήποτε) με αποτέλεσμα να αντιπροσωπεύουν το χώρο και πολλοί μη επαγγελματίες.

Αλλά η αρνητική φήμη της Amway είναι απείρως μεγαλύτερη από αυτή άλλων MLM εταιρειών (Forever Living, LR, κ.α.)

Άρα το δικτυακό μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται για την προώθηση των προϊόντων της, δε φέρει την ευθύνη για  την τόσο κακή εικόνα της.

Μήπως ευθύνονται τα προϊόντα της Amway?

Είναι σχεδόν καθολικά αποδεκτό πως όχι.

Τα Amway προϊόντα είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν και μάλλον, (λέω μάλλον διότι δεν είμαι ειδικός επί του θέματος) είναι και αρκετά οικονομικά αν γνωρίζεις να τα χρησιμοποιείς σωστά.

Τα προϊόντα τους είναι βραβευμένα, οικολογικά, με διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τρίμηνη εγγύηση επιστροφής χρημάτων!

Άρα, ποιο είναι το πρόβλημα?

Δε θα έπρεπε η φήμη μιας εταιρείας να εξαρτάται άμεσα από την ποιότητα των προϊόντων της?

Και τελικά, αν δε φταίει το δικτυακό μάρκετινγκ και δεν φταίνε τα προϊόντα, τι φταίει?

Ποια είναι η κύρια αιτίας της τόσο κακής φήμης τους?

Για να απαντηθεί αυτή το ερώτημα πρέπει να δούμε την ιστορία της Amway.

Η Amway, δεν είναι άλλη μια εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ.

Είναι Η εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ.

Η πρωτοπόρος, που σε μεγάλο βαθμό έμαθε τον πλανήτη ολόκληρο, δικτυακό μάρκετινγκ.

Αυτό με όλα τα καλά που συνεπάγεται, συνεπάγεται και κάποια κακά.

Όταν εφαρμόζεται ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, όπως ήταν τότε το δικτυακό μάρκετινγκ, δε γνωρίζεις τι προβλήματα θα παρουσιαστούν και ως εκ τούτου, δεν γίνεται να είσαι προετοιμασμένος για αυτά.

Οπότε, η Amway  και οι ιδρυτές της ο Rich De Vos και ο Jay Van Andel δεν μπόρεσαν να προετοιμαστούν και να αμυνθούν σε κάτι που έμελλε να «στοιχειώσει» όλη την ιστορία της Amway για τις επόμενες δεκαετίες.

Τα συστήματα υποστήριξης.

Η ιστορία έχει ως εξής.

Καθώς άρχισαν να μεγαλώνουν τα πρώτα δίκτυα, αναζητήθηκε η μέθοδος με την οποία θα μπορούσαν, όλοι εκείνοι οι πρώτοι δικτυωτές, να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματά τους.

Και σιγά σιγά βρήκαν κάποια πράγματα που ισχύουν ακόμη και σήμερα.

Και κατάληξαν σε μία μέθοδο που περιλάμβανε σεμινάρια κατά τακτά χρονικά διαστήματα κλπ

Κάπου εκεί υπήρξε ένα breakthrough. Η ηχογράφηση των σεμιναρίων.

Και έτσι γεννήθηκαν οι περίφημες κασέτες!

Φέρανε επανάσταση στα δίκτυα. Τα μέλη εκπαιδεύονταν καλύτερα, ομοιόμορφα, ήταν ποιο εμψυχωμένα κλπ.

Μέχρι εκεί, όλα πήγαιναν υπέροχα!

Τα σεμινάρια ενέπνεαν και δίδασκαν, οι κασέτες υπενθύμιζαν και παρακινούσαν.

Κάποια στιγμή όμως (αρκετά νωρίς μάλιστα) κάποιοι μεγάλοι δικτυωτές, αποφασίζουν το εξής.

Αντί το κόστος της εκπαίδευσης (κασέτες και σεμινάρια) να το καλύπτουν οι ίδιοι, ή η ομάδα συνολικά, αποφασίζουν να βγάλουν κέρδος από αυτή την εκπαίδευση!

Πλασάρανε τις κασέτες και τα σεμινάρια ως υλικά επιχειρηματικής υποστήριξης και προσωπικής ανάπτυξης.

Εκεί η Amway και ο Rich De Voss κοιμήθηκαν στο τιμόνι.

Δεν αντέδρασαν παρά μόνο όταν ήταν ήδη πολύ αργά.

Νομικά, δεν γινόταν να αντιδράσουν, αφού στα χαρτιά τα διάφορα συστήματα υποστήριξης παρουσιάζονταν σαν ανεξάρτητοι σύμβουλοι επιχειρήσεων! (άσχετα με το αν ΟΛΟΙ τους οι πελάτες ήταν μέλη της Amway)

Και από εδώ και πέρα ξεκινά το μεγάλο πρόβλημα

Οι μεγάλοι δικτυωτές βγάζουν πλέον περισσότερα χρήματα από τα συστήματά τους, από ότι από την Amway.

Και σαν καλοί επιχειρηματίες, επικεντρώνονται στα προϊόντα από τα οποία κερδίζουν περισσότερο!

Σύντομα, το ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΣ (κατά τη γνώμη μου) ΟΡΑΜΑ του Rich De Voss, να προσφέρει μία επιχειρηματική ευκαιρία σε οποιονδήποτε με κόστος μερικές δεκάδες δολάρια, είχε μία ουρά.

Μια ουρά από κασέτες και σεμινάρια αμφιβόλου αξίας και αποτελεσματικότητας, που δεν έχουν, ακόμα και σήμερα, δοκιμαστεί με αξιώσεις ΠΟΥΘΕΝΑ εκτός από τα δίκτυα της Amway.

Παρόλα αυτά ακόμα και σήμερα ακούγονται κραυγές στα σεμινάρια:

ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ!!!

Στο δικτυακό μάρκετινγκ απασχολούνται πάνω από 200 εκατομμύρια άνθρωποι και γίνεται ένας τζίρος δις δολαρίων. Η Amway μέσα σε αυτό το χώρο, δεν είναι παρά μια μεγάλη κουκίδα.

Πώς γίνεται να λένε ότι δεν μπορείς να πετύχεις χωρίς το σύστημα???????????

Δε μπορούν να πετύχουν αυτοί χωρίς το σύστημα, διότι βγάζουν τα λεφτά τους από το σύστημα!!!

Απλά πράγματα.

Εξάλλου, η Amway είχε δημιουργηθεί ως ένας τρόπος για έξτρα εισόδημα. Όχι ως τρόπος πλουτισμού. Οι ιδρυτές της ήθελαν να προσφέρουν στο καθένα ένα τρόπο να κερδίσει κάποια χρήματα και, ναι, ίσως κάποιες εξαιρέσεις να διέπρεπαν βοηθώντας άλλους να πετύχουν και να πλούτιζαν.

Τα συστήματα υποστήριξης όμως παρουσιάζουν την Amway ως τρόπο πλουτισμού.

Διότι μόνο έτσι μπορούν να δικαιολογήσουν την «ανάγκη» για επένδυση εκατοντάδων ή χιλιάδων δολαρίων σε βάθος έτους.

Η Amway, αντί να είναι, λοιπόν, ένας τρόπος με τον οποίο όλοι θα κερδίζουν ένα έξτρα εισόδημα (κυρίως από πωλήσεις προϊόντων) και κάποιοι λίγοι, θα πλουτίζουν βοηθώντας άλλους, κατέληξε να είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι περισσότεροι χάνουν από το σύστημα, δεν κερδίζουν σχεδόν καθόλου χρήματα από πωλήσεις προϊόντων, (αφού το 90% του χρόνου τους το ξοδεύουν πουλώντας κασέτες και εισιτήρια σεμιναρίων από τα οποία δεν κερδίζουν ΤΙΠΟΤΑ!) και πλουτίζουν πάρα πολύ οι πολλοί λίγοι????? , βάζοντάς τους να προωθούν το σύστημα!

Τώρα θα σκέφτεστε, ότι ευθύνεται και η Amway για αυτή την κατάσταση.

Ναι, σίγουρα ευθύνεται, αλλά μην νομίζετε ότι κάθισε με σταυρωμένα χέρια

Στις αρχές του 1980, η Amway και ο Rich De Voss ξεκίνησαν έναν «πόλεμο» με τα συστήματα υποστήριξης.

Ο Rich De Vos προειδοποιεί τους δικτυωτές ιδιοκτήτες συστημάτων

Ο ίδιος ο Rich De Voss, δημιούργησε μια σειρά κασετών, την περίφημη Directly Speaking, με την οποία προσπαθεί απεγνωσμένα (αξίζει να ακούσετε αποσπάσματα) να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να καταρρίψει μύθους και ψέματα όπως το ότι δεν πετυχαίνεις χωρίς κασέτες κλπ

Ο Rich De Vos λέει ξεκάθαρα ότι το σύστημα ΔΕΝ βελτίωσε τα ποσοστά επιτυχίας των μελών της Amway

Επίσης, μέχρι τότε η Amway είχε στην Αμερική τραγική φήμη. Τα σεμινάρια έμοιαζαν περισσότερο με συνάξεις παραθρησκευτικών παρά επιχειρηματιών!

Ο Rich De Vos τα συστήματα και τα Συνεδριακά Σαββατοκύριακα

O Rich De Voss βγαίνει στην τηλεόραση στην εκπομπή “60 minutes” (ο τίτλος της εκπομπής αναφέρεται με επιφύλαξη) μαζί με μια κορώνα(!) που δηλώνει ξεκάθαρα ότι δεν έχει ακούσει ποτέ κασέτες ούτε εκείνη, ούτε η ομάδα της κλπ.

Αλλά η ζημιά είχε ήδη γίνει.

Μέχρι το 1983, (και μετά από απειλές των ιδιοκτητών των συστημάτων υποστήριξης πως θα αποχωρήσουν με τα δίκτυά τους αν η Amway συνεχίσει την προσπάθεια εξυγίανσης), η Amway βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού, με πτώση πάνω από 20% σε μία μόνο χρονιά!

Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι ακριβώς συνέβη στο μυαλό του De Voss τότε, αλλά το αποτέλεσμα ανήκει πλέον στην ιστορία.

Η Amway, έκανε πίσω και ο χώρος δεν εξυγιάνθηκε ποτέ.

Βέβαια, θεσπίστηκε κάποιος έλεγχος, μπήκαν κανόνες, τα συστήματα δεν είναι τόσο ανεξέλεγκτα όπως τότε, αλλά ακόμα και τώρα?????? υπάρχουν, μαζί με την παραπληροφόρηση που διακινούν και την αδικία του να βάζουν ανθρώπους με όνειρα και στόχους να πουλάνε τα προϊόντα τους τσάμπα (χωρίς να πληρώνονται).

Αναρωτιέται κανείς, πώς είναι δυνατό, μία εταιρεία που όλο της το εκπαιδευτικό υλικό αφορά το δικτυακό μάρκετινγκ, να μη χρησιμοποιεί το σύστημα του δικτυακού μάρκετινγκ ως τρόπο διανομής των προϊόντων της!!!

Ή μήπως το δικτυακό μάρκετινγκ είναι καλό να το διδάσκουμε, αλλά όχι αρκετά καλό για να το χρησιμοποιούμε οι ίδιοι?

Όλα αυτά, ο κόσμος αργά ή γρήγορα τα καταλαβαίνει.

Αυτός είναι λοιπόν ο λόγος που η Amway και το Network 21 έχουν τόσο κακό όνομα στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Ειδικά τώρα, που υπάρχουν εταιρείες που διακινούν επιχειρηματικά εργαλεία, μέσω δικτυακού μάρκετινγκ και που πληρώνουν μέχρι το 75% στο δίκτυό τους!!!

Advertisements

One Response to Amway και Network 21

  1. […] (Αυτό δυστυχώς συμβαίνει και σε κάποιεις εταιρείες δικ… […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: